Transfer qiyməti konsepti Azərbaycan vergi hüququ üçün yenidir. Azərbaycanda transfer qiymətinin müəyyən edilməsi qaydaları 2017-ci ildən tətbiq edilir. Vergi Məcəlləsinin 14-1-ci maddəsi nəzarət olunan əməliyyatlar və tətbiq olunan transfer qiymətləndirilmə metodları üçün ümumi anlayışları və qaydaları təmin edir.
Azərbaycanda tətbiq edilən transfer qiymətinin müəyyən edilməsi qaydaları OECD transfer qiymətinin müəyyən edilməsi təlimat və təkliflərinə uyğun şəkildə həyata keçirilir. Transfer Qiymətinin müəyyən edilməsi və Tətbiq Qaydaları — Azərbaycan Respublikası Vergilər Nazirliyinin Kollegiyasının 27 yanvar 2017-ci il tarixli 1717050000006200 saylı Qərarı əsasında tətbiq olunur.
Dövlət Vergi Xidməti transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsi üçün müqayisə edilə bilən əməliyyatların tapılması məqsədilə beynəlxalq məlumat bazasına daxil olmaq üçün Thomson Reuters ilə razılığa gəlib.
Transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsinin ümumi prinsipinə əsasən, vergi ödəyicisi tərəfindən nəzarət edilən əməliyyatlar çərçivəsində təqdim edilən və ya alınan malların (işlərin, xidmətlərin) qiymətləri müqayisə edilə bilən nəzarət olunmayan əməliyyatların qiymətlərinə uyğun gəlmədikdə, vergi ödəyicisi və vergi orqanı transfer qiymətləri prinsipləri əsasında əməliyyat üzrə vergini yenidən hesablayır. Ona görə də belə hallarda transfert qiymətlərinin müəyyən edilməsi qaydalarının tətbiqi vergi ödəyicisinin hüququ deyil, öhdəliyidir. Eyni mövqe vergi orqanına da aiddir, Azərbaycanda transfert qiymətlərinin müəyyən edilməsi qaydalarını tətbiq etmək və vergi öhdəliklərini transfert qiymətlərinin müəyyən edilməsi metodlarına əsasən yenidən qiymətləndirmək vergi orqanının vəzifəsidir.
Vergi Məcəlləsinə əsasən, transfer qiymətinin müəyyən edilməsi qaydaları aşağıdakı şəxslər arasındakı əməliyyatlara tətbiq edilir:
4. Vergi Məcəlləsinin 14-1.2.1–14-1.2.3-cü maddələrində göstərilən hallar istisna olmaqla, Azərbaycan Respublikasının rezidenti və ya qeyri-rezidentin Azərbaycan Respublikasındakı daimi nümayəndəliyi ilə qeyri-rezident şəxslər arasında, bu şərtlə ki:
Transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsi qaydaları tətbiq edildiyi halda, yuxarıda göstərilən 1-3-cü hallarda əlaqəli müəssisələr arasında belə əməliyyatlar baş verdikdə, transfer qiymətləri haqqında hesabat yalnız transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsi qaydalarına əsaslanan əlaqəli müəssisələr arasında əməliyyatların illik dəyəri 500 000 AZN-dən çox olduqda təqdim edilməlidir.
Rezidentlə qeyri-rezident arasında əməliyyata i) birjalarında ticarət olunan məhsullar üzrə əməliyyatlar daxil olduqda və/və ya ii) vergi ili ərzində Azərbaycan rezidentinin (və ya daimi nümayəndəliyin) gəliri 30 milyon manatdan çox olduqda və hər bir qeyri-rezident ilə olan əməliyyatlarının həcmi ümumi gəlirin 30%-dən çoxunu təşkil edirsə, transfer qiymətinin müəyyən edilməsi barədə hesabat təqdim edilir.
Yuxarıda göstərilən hər iki halda, müvafiq arayış təqvim ilindən sonrakı ilin mart ayının 31-dən gec olmayaraq təqdim edilir. Bu hesabat illik mənfəət vergisi bəyannaməsi ilə birlikdə təqdim edilməlidir.
Bu Hesabat forması Nəzarət olunan əməliyyatlar barədə Arayış və arayışa Əlavə adlanır. Bu arayışlar Transfer Qiymətinin müəyyən edilməsi və Müraciət Qaydalarına əlavə olunur və formaların doldurulması ilə bağlı ətraflı təlimatlar orada verilir. Hesabat formasına əlavənin yalnız Azərbaycan Respublikasının rezidenti və/və ya qeyri-rezidentin Azərbaycan Respublikasındakı daimi nümayəndəliyi ilə güzəştli vergi tutulan ölkələrdə təsis edilmiş (qeydiyyatdan keçmiş) subyektlər arasında nəzarət edilən əməliyyatlara görə təqdim edilir (yuxarıda 3-cü hal).
Vergi ödəyicisi transfer qiymətlərini müstəqil olaraq müəyyənləşdirdiyi halda, bu Qaydalara riayət olunmasını yoxlamaq üçün bütün tələb olunan sənədləri vergi orqanına təqdim etməlidir. Buraya nəzarət edilən əməliyyatın təfərrüatları və şərtləri, hesablama məlumatları, seçilmiş müqayisə edilə bilən əməliyyatlar, həmin əməliyyatların seçilməsi üçün səbəblər və əsaslandırma və tətbiq olunan metod, habelə dəstəkləyici sənədlər daxildir.
Belə hallarda “Nəzarət olunan əməliyyatlar barədə” arayışın “Nəzarət olunan əməliyyatlar üzrə tətbiq edilən transfer qiymətləndirilməsi haqqında məlumat” adlı üçüncü bölməsi də doldurulmalıdır. Lakin vergi ödəyicisi nəzarət edilən əməliyyat üzrə vergini heç bir düzəliş etmədən faktiki müqavilə qiymətinə əsasən hesablayır və bəyan edirsə, bu bölmənin doldurulması tələb edilmir.
Transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsi qaydaları tətbiq edildiyi halda, vergi orqanları transmilli müəssisə və onun Azərbaycandakı rezidenti haqqında əlavə məlumat tələb etmək hüququna malikdir. Bu, vergi ödəyicisinin transfer qiymətlərini müstəqil müəyyən etdiyi hallarda tətbiq edilir. Bunlar Əsas fayl və Lokal Fayl tələbləridir.
OECD standartlarına uyğun olaraq, Əsas Fayl transmilli şirkət haqqında yüksək səviyyəli məlumat təqdim edir və aşağıdakı məlumatların daxil edilməsini tələb edir: (05 avqust 2022-ci ildən qüvvəyə minən Transfer Qiyməti və Tətbiq Qaydalarının 7.4-cü maddəsi):
Buna görə də, yuxarıda göstərilən məlumatları əhatə edən Əsas Fayl transfer qiymətləri haqqında hesabatlar təqdim edildikdən sonra əlçatan olmalıdır, çünki vergi orqanı transfer qiymətlərinin müəyyən edilməsi halları yarandıqda belə məlumatları tələb etmək hüququna malikdir.
Əsas fayla əlavə olaraq, vergi orqanının tələbi ilə Lokal Fayl təqdim edilir. Lokal fayl rezident təşkilata və onun yurisdiksiya ölkəsi ilə bağlı əməliyyatlarına fokuslaşır və yoxlanılan təşkilat və əməliyyatlar haqqında aşağıdakı məlumatları özündə əks etdirir (05 avqust 2022-ci il tarixindən qüvvəyə minən Transfer Qiymətinin müəyyən edilməsi və Tətbiq Qaydalarının 7.4-cü maddəsi):
OECD-nin transfer qiymətləri standartlarının məqsədlərinə nail olmaq üçün, Əsas Fayl və Loakl Fayla əlavə olaraq Ölkələrarası hesabatın təqdim edilməsini tələb etməklə üç səviyyəli yanaşma tamamlanır.
2020-ci ildən etibarən Azərbaycan Respublikasında Ölkələrarası Hesabatlılıq qüvvədədir. Azərbaycan Respublikasında fəaliyyət göstərən və maliyyə ilində məcmu gəliri 750 milyon avronun manat ekvivalentindən çox olan, transmilli şirkətlər qrupuna daxil olan və Azərbaycan Respublikasının rezidenti olan müəssisə Transmilli şirkətlər qrupunun həmin maliyyə ilinə dair ölkələrarası hesabatını Azərbaycan Respublikasının tərəfdar çıxdığı beynəlxalq müqavilələr çərçivəsində digər dövlətlərin səlahiyyətli orqanları ilə avtomatlaşdırılmış məlumat mübadiləsinin həyata keçirilməsi məqsədilə vergi orqanına təqdim etməlidir.
“Transmilli şirkətlər qrupuna daxil olan Azərbaycan Respublikasının rezidenti olan müəssisənin hesabatının vergi orqanına təqdim edilməsi müddəti, forması və qaydası” 28 Aprel 2020 tarixindən etibarən tətbiq edilir.
Azərbaycan Respublikasında fəaliyyət göstərən və maliyyə ilində məcmu gəliri 750 milyon avronun manat ekvivalentindən çox olan, transmilli şirkətlər qrupuna daxil olan və Azərbaycan Respublikasının rezidenti olan müəssisə Transmilli şirkətlər qrupunun həmin maliyyə ilinə dair ölkələrarası hesabatını Azərbaycan Respublikasının tərəfdar çıxdığı beynəlxalq müqavilələr çərçivəsində Ölkələrarası hesabatın vergi orqanına aşağıdakı hallarda təqdim etməlidirlər:
Azərbaycan Respublikasının rezidenti olan və Transmilli şirkətlər qrupuna daxil olan Əsas müəssisə, Müvəkkil müəssisə və ya Qrupdaxili müəssisə Hesabat verilən ilin 30 iyun tarixinədək bu Qaydaya əlavə edilən bildirişi (2 nömrəli əlavə) elektron ərizə vasitəsi ilə Azərbaycan Respublikasının vergi orqanlarına təqdim edir:
Ölkələrarası Hesabatı hesabat ilinin sonunadək, yəni 31 dekabr tarixinə kimi vergi orqanına təqdim edilməlidir.
Əvvəlki hesabat dövrləri üzrə dəqiqləşmənin aparılması zəruri olduğu hallarda dəqiqləşmiş hesabat səyyar vergi yoxlamasının başlanıldığı günədək təqdim edilir.
Göstərilən müddətdə Ölkələrarası Hesabatın (CbC Report) təqdim edilməməsinə görə 10 000 manat məbləğində maliyyə sanksiyası tətbiq edilir. 2025-ci ildən başlayaraq, 30 iyun tarixinədək Ölkələrarası hesabat bildirişinin təqdim edilməməsi də eyni sanksiyaya səbəb olan pozuntu hesab ediləcəkdir.
Transfer qiymətinin müəyyən olunması ilə bağlı hesabatların və nəzarət olunan xarici müəssisənin hesabatının təqdim edilməməsinə, o cümlədən yanlış məlumatların təqdim edilməsinə görə maliyə sanksiyaları 2025-ci il yanvarın 1-dən 2000 AZN-dən 6000 AZN-ə qədər artırılır.
"Transfer qiymətinin müəyyən edilməsi və tətbiqi qaydaları"na əsasən vergi orqanının tələb etdiyi sənədlərin və məlumatların 60 gün müddətində təqdim edilməməsinə görə əlavə sanksiya müəyyən edilir. Bu, transfer qiymətinin müəyyən edilməsi hesabatı məqsədləri üçün Əsas Fayl və Lokal Faylın təqdim edilməsini nəzərdə tutur. Belə uyğunsuzluğa görə maliyə sanksiyası 2025-ci il yanvarın 1-dən 6000 manat məbləğində tətbiq olunacaqdır.
Qeyd: Caspian Legal Center 2023-2024-cü illər üzrə ITR tərəfindən MDB regionunda İlin Vergi Şirkəti və İlin Transfer Qiyməti şirkəti seçilib. Caspian Legal Center ixtisaslı vergi məsləhətçiləri və vergi hüquqşünasları ilə Azərbaycanda transfer qiymətlərinin sənədləşdirilməsi, hesabat və bildirişlərin verilməsi, əsas fayl, yerli fayl, CbC Hesabat, CFC Hesabatının hazırlanması üzrə xidmətlər təqdim edir. Xidmətlərin detalları və sual üçün: [email protected] və ya [email protected] və ya +994 50 289 89 73 əlaqə saxlaya bilərsiniz.